Kaipaan valtavasti opiskelijaetuja. Junamatkustaminen on kallistunut vuosi vuodelta ja olihan se tyyristä opiskelijakortillakin, mutta nyt se vasta kallista onkin. Lehdistökortilla saa 25 prossan edun, mutta tuntuu laihalta lohdulta 50 prossan alennukseen nähden. Mulla menee tätä nykyä 25 euroa työmatkoihin päivässä. Se on suhteellisen paljon, kun pystyn vipparina tekemään korkeintaan 700-800 euron tiliä. Palkka on kuitenkin sen verran suuri, että sillä on turha mennä kinuamaan työttömyystukea Kelalta. Asumistukea en luultavasti saa senkään takia, että asumme yhdessä ja miehellä on kovat tulot silloin, kun sillä on töitä. Eli tällaisia kuulumisia media-alalta teille, jotka sinne haluatte. Ja teitä on paljon!

Olisipa sitä vielä YTHS:n asiakas. Valitin sairaanhoitajatädille samaa, kun kävin siellä viimeistä kertaa sinä päivänä, kun olin vielä oikeutettu siihen. Ei mulla ole hajuakaan siitä, mihin mun pitäisi mennä, jos sairastun. Marian sairaalassa oli sellainen anarkia, kun kävimme siellä kipeän mieheni kanssa päivystyksessä viime vuonna. Potilailta otettiin jopa  verikokeita käytävässä. Entäpä jos haluaisin spesifimpää apua kuin päivystyksessä annetaan? Tai uusia reseptini tai hankkia uusia? Pitääkö mun mennä yksityislääkärille, jotka pitävät hintojaan pilvissä?

Ah, olipa ihanaa, kun sai parturista kunnon opiskelija-alennukset. Tuo tukan leikkaaminenkin on niin sairaan arvokasta. Ja kuitenkin pitäisi pitää kuontalo jotenkin sellaisessa kunnossa, että kehtaisi tuulettaa sitä ulkosalla.

Jalkaudun ulos divareihin. Pieni mainostuspala halpojen ja hyvien kirjojen ystäville: Menkää Sofiankadun antikvariaattiin! Hyvät kokoelmat ja suurin osa mieleisistä kirjoista irtoaa eurolla. Olen ostanut sieltä muutaman vuoden vanhoja englantilaisia pokkareitakin siihen hintaan.