Tätä meidän elämä on. Taika tekee niin kuin Taika itse haluaa. Sai äsken suuhunsa puruluun palasen ja juoksi mua karkuun sängyn alle. Sukelsin lattialle ja möyrin pennun pakopaikkaan, mutta siinä vaiheessa luu oli ehtinyt kadota suun syövereihin. Pääasia, että yllätin Taikan! Ja itseni mahtumalla vielä sängyn alle.

281432.jpg

Tällä viikolla tein työtä kielenhuoltajan ja äidinkielen opettajan kanssa. Mulla oli kovat paineet siinä vaiheessa, kun lähetin juttua tarkistettavaksi. Kielioppi ei ole ollut mulle ikinä tärkein asia kirjoittamisessa. Toimittajan kuitenkin pitäisi olla kielenhuollon ammattilainen samalla lailla kuin äidinkielen opettajan.

Olen suhteellisen surkea varsinkin sanajärjestyksen laatimisessa. Mulla ei ole hajuakaan siitä, mihin kohtaan sanat pitäisi tyrkätä. Yleensä arvon ja makustelen - mikä kamala verbi - niitä niin, että ne jotenkin menisivät oikein. Useimmiten olisi vaan niin lupsakkaa laittaa predikaatti ennen subjektia, mutta kun se ei käy. Ja kuinka hurmaavaa olisi aloittaa virke rinnastuskonjuktiolla.